woensdag 25 december 2013

Liefde maakt blind??


Nu de winterperiode is begonnen heb ik eindelijk terug wat tijd op me met deze blog bezig te houden.
Na enkele maanden niets meer gepost te hebben, zullen velen gedacht hebben dat mijn verzamelwoede van West-Germany keramiek wel wat gekoeld zou zijn. Maar niets is minder waar!
Tijdens de zomer heb ik o.a. op rommelmarkten weer heel wat vazen verzameld. Ik kan ze toch zo moeilijk laten staan. Ze zijn allemaal zo mooi. Zo vind ik toch, maar wanneer ik ermee thuis kom reageren mijn kinderen maar koeltjes en vinden ze de vazen vaak niet mooi. Maakt liefde echt blind of kunnen smaken echt zo verschillen?
Toch laat ik het niet aan mijn hart komen en kan ik van deze vazen niet genoeg krijgen. Spijtig dat ze zoveel plaats in beslag nemen, en dan moet ik soms ( met veel spijt) al eens een vaas van de hand doen. Wanneer ik dan iemand vind die ook geïnteresseerd is in deze retro vazen, ben ik uitermate blij dat ik mijn passie met hen kan delen.


Wat kan je zoal nieuw verwachten op deze blog tijdens de winterperiode?  Wel ik probeer wat meer info over enkele andere keramiekfabrieken te plaatsen alsook probeer ik de scheurich vazen die ik reeds verzameld heb, per nummer te catalogeren.
Veel plezier met het lezen van mijn blog.
                                                Marc




2 opmerkingen:

  1. ik snap uw passie wel hoor, om dezelfde redenen, ruimtegebrek, ben ik ter experiment een etsy winkeltje begonnen. Heb een passie voor mooie vazen in het algemeen, en de duitse vazen uit de jaren 50 en 60 zijn hier de oorzaak van! Ga door, ik raadpleeg regelmatig uw blog!

    BeantwoordenVerwijderen